Aleksandra Szempruch

Aleksandra Szempruch / fot. Agnieszka Czarnecka

Scenografka, graficzka.

Po studiach na Wydziale Grafiki Warszawskiej ASP (dyplom w pracowni Grafiki Wydawniczej profesora Lecha Majewskiego, 1996) ukończyła studia podyplomowe na wydziale Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie (dyplom w roku 2012 w pracowni dr hab. Marka Chowańca – projektowanie Scenografii Teatralnej). Tematem jej pracy dyplomowej była Sybilla” wg opowiadania Pera Lagerkvista, którego zrobiła adaptację, projekt scenografii i kostiumów.  W trakcie studiów dwukrotnie była asystentką Andrzeja Witkowskiego (w Teatrze Starym przy spektaklu Król umiera, czyli ceremonie i w Teatrze Żydowskim przy Księdze Raju). W roku 2013 była asystentką Pawła Dobrzyckiego przy Traviacie w Operze Białostockiej. 

Stworzyła scenografie do spektakli: „Pomysł na morderstwo” Edwarda Taylora w reżyserii Rafała Sisickiego (Tesinskie Divadlo, Scena Polska),  „Mizantrop” Moliera oraz „Bodo, czy mnie ktoś woła?” w reżyserii Rafała Sisickiego (Teatr Zagłębia), „Jestem swoją własną żoną” Dough Wrighta w reżyserii Karoliny Kirsz (Teatr WARSawy), „Miłość i polityka” Pierra Sauvila w reżyserii Pawła Paszty (Teatr im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze), oraz dla Festiwalu PPA OFF we Wrocławiu „Ulotny” w reżyserii Karoliny Kirsz i „Występy nago czyli show z dźwiękami dla dorosłych” w reżyserii Agaty Dyczko, „One same" w reżyserii Karoliny Kirsz Teatr Żydowski, "Moralność Pani Dulskiej" w reżyserii Piotra Grabowskiego (Teatr Miejski w Lesznie), "Wyprawa" w reżyserii Jacka Sołtysika (Teatr Miejski w Lesznie), kostiumy do spektaklu "Grubaska" w reżyserii Błażeja Baraniaka (Teatr Miejski w Lesznie).