Sylwia Najah

Sylwia Najah

Aktorka teatralna i filmowa, tancerka, wokalistka.

Absolwentka m.in. Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Opolu w klasie gitary oraz Studia Aktorskiego przy Teatrze Żydowskim w Warszawie. Posiadaczka dyplomu aktora dramatu Komisji Egzaminacyjnej ZASP. Ukończyła dwuletni Kurs Techniki Gry Aktorskiej wg Method” LEE STRASBERGA oraz Techniki Improwizacji wg VIOLI SPOLIN w Teatrze Anima. Współpracuje z Teatrem Królewskim w Wilanowie i Teatrem Ochoty (Projekt Teatr Warszawa). Grała również w Teatrze Powszechnym w Radomiu (Inanis w „Komórkowym love”), Teatrze Wytwórnia w Warszawie oraz na Scenie Edukacyjnej Teatru Żydowskiego (Hesia w Moralności Pani Dulskiej). Ma na swoim koncie udział w spektaklu muzycznym Dzieci Hioba w reżyserii Jacka Bończyka (VI Festiwal Nadzieja im. Jacka Kaczmarskiego, 2009) na podstawie którego została wydana płyta, m.in. z pieśniami w jidysz w jej wykonaniu (premiera na Festiwalu Warszawa Singera, 2010). Zagrała także w Teatrze Polskiego Radia (m.in. Melanto w Powrocie Odysa) oraz filmach (Wszyscy jesteśmy ChrystusamiKochaj i tańcz). W Teatrze Żydowskim stworzyła między innymi role Hudl w Skrzypka na dachu, Ankę w Lamencie, Cypę w Śnie o Goldfadenie oraz Rajsę w Strasznej gospodzie. Na swoim koncie ma także dwie asystentury reżyserskie (Teatr Powszechny w Radomiu i Teatr Królewski w Wilanowie) oraz konsultację i przygotowanie choreograficzne (Teatr Powszechny w Radomiu). Przygotowała monodram „Konstrukcje Debory Vogel. Traktat we wnętrzu i na peryferiach życia” (2012 r.) w reżyserii Magdy Gnatowskiej.