Artykuły

Jesteś tutaj

Artykuły

Poszukujemy Głównej Księgowej/Głównego Księgowego

Zadania:

  • prowadzenie rachunkowości Teatru, w zakresie pełnej księgowości zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości, przepisów podatkowych oraz procedurami wewnętrznymi,
  • sporządzanie projektów planów finansowych i planów finansowych i finansowo-rzeczowych oraz sprawozdań z ich wykonania zgodnie z wymogami organizatorów,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości,
  • sporządzanie sprawozdań na potrzeby GUS
  • odpowiedzialność za poprawność rozliczeń podatkowych, w tym sporządzanie deklaracji podatkowych CIT, VAT
  • nadzór nad właściwym wykorzystaniem dotacji przyznanych przez organizatora lub inny podmiot, terminowe rozliczanie dotacji celowych (bieżących i majątkowych) zgodnie z wymogami zawartych umów,
  • nadzór nad prawidłowymi rozliczeniami z urzędami skarbowymi w zakresie PIT oraz z ZUS
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Teatru, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • opracowywanie analiz ekonomicznych, inwestycyjnych rocznych i wieloletnich, zgodnie z oczekiwaniami organizatorów i dyrekcji
  • nadzór nad naliczaniem wynagrodzeń i pochodnych, zaliczek podatkowych, składek ZUS, potrąceń oraz terminowym ich przekazywaniem,
  • prowadzenie bieżącej analizy i weryfikacji zapisów kont księgowych oraz danych wprowadzanych do systemu księgowo-płacowego,
  • nadzór nad prowadzeniem ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych stanowiących i niestanowiących środków trwałych oraz ich umorzeniem zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • kształtowanie polityki rachunkowości Teatru, udział w tworzeniu procedur, regulaminów wewnętrznych, usprawnianie procesów księgowych,
  • nadzór merytoryczny i formalny nad prawidłowym obiegiem i archiwizacją dokumentów oraz systemem kontroli wewnętrznej,
  • organizowanie inwentaryzacji i sprawowanie kontroli pod kątem rzetelności i prawidłowości przeprowadzonych inwentaryzacji,
  • współpraca z audytorami, doradcami oraz instytucjami zewnętrznymi, urzędami skarbowymi i innymi organami administracji publicznej.

Wymagania od kandydatów:

  • Spełnienie wymogów określonych w art. 54 ust.2 ustawy o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2023r. poz. 1270), zgodnie z którym Głównym Księgowym może być osoba, spełniająca poniższe wymagania:
  • ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  • nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  • posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
  • spełnia jeden z poniższych warunków:
  • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
A ponadto:
  • bardzo dobra znajomość MS Office, w tym znajomość MS Excel,
  • doświadczenie w zakresie zarządzania zespołem,
  • doświadczenie w pracy w księgowości w instytucji kultury
  • Znajomość przepisów z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego (CIT, PIT, VAT), ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, a także ustawy o dyscyplinie finansów publicznych
  • dokładność i rzetelność w wykonywaniu zadań
Mile widziane:
  • znajomość programu PSKP (płace i kadry)
  • znajomość programu finansowo-księgowego „FINKA”

Oferujemy:

  • stałe zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (początkowo umowa o pracę na okres próbny),
  • stabilne warunki zatrudnienia w unikatowej instytucji kultury,
  • pracę stacjonarną w biurze zlokalizowanym w Centrum Warszawy przy stacji metra,
  • bilety pracownicze na spektakle,
  • świadczenia z ZFŚS
  • nagrody jubileuszowe

Warunki aplikowania:

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV, listu motywacyjnego oraz oświadczenia o spełnieniu wymogów określonych w art. 54 ust.2 ustawy o finansach publicznych do 16 lutego na adres: rekrutacja@teatr-zydowski.art.pl

Do przesyłanej aplikacji należy załączyć klauzulę o treści:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich Centrum Kultury Jidysz, 00-099 Warszawa ul. Senatorska 35 w celu rekrutacji, zgodnie z wymogami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r.”

Zastrzegamy sobie prawo odpowiedzi tylko na wybrane zgłoszenia.