REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW ONLINE W TEATRZE ŻYDOWSKIM IM. ESTERY RACHEL I IDY KAMIŃSKICH CENTRUM KULTURY JIDYSZ W WARSZAWIE
§ 1. Postanowienia ogólne
- Sprzedaż biletów prowadzi Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz z siedzibą w Warszawie, przy ul. Senatorskiej 35, instytucja kultury wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Miasto Stołeczne Warszawa pod numerem RIK/4/99, NIP 525-000-97-95 adres e-mail bow@teatr-zydowski.art.pl telefon (22) 620 7025.
- Regulamin określa zasady sprzedaży internetowej biletów na wydarzenia odbywające się w Teatrze, bądź organizowane lub współorganizowane przez Teatr.
- Zakup biletów na wydarzenia za pośrednictwem strony internetowej www.teatr-zydowski.art.pl jest możliwy pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących, minimalnych wymagań technicznych – połączenia urządzenia końcowego z siecią Internet, adresu poczty elektronicznej (email), oprogramowania w postaci przeglądarki internetowej takiej jak: Firefox wersja 30 lub nowsza, Chrome wersja 35 lub nowsza, Internet Explorer wersja 10 lub nowsza itp., posiadania drukarki do wydruku czarno-białego bądź telefonu lub urządzenia mobilnego (typu smartfon, tablet, e-czytnik) obsługującego pliki pdf umożliwiającego późniejsze wygenerowanie zakupionego biletu online.
- Do dokonania zakupu online biletów niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- Złożenie zamówienia online wiąże się z równoczesnym dokonaniem przez Kupującego zapłaty za kupowane bilety.
- Zapłata za zamówienie odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną, przy użyciu karty płatniczej lub przelewu elektronicznego.
- Płatności obsługiwane są za pośrednictwem serwisu internetowego Przelewy24, którego właścicielem jest firma DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu 60-327, ul. Kanclerska 15, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Poznania, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS 0000306513, wysokość kapitału zakładowego: 1.697.000 PLN, NIP 781-173-38-52, REGON 634509164, tel. +48 61 642 93 44, fax. +48 61 642 9031.
- Agentem Rozliczeniowym dla systemu Przelewy 24 jest PayPro S.A., które prowadzi system autoryzacji i rozliczeń na podstawie decyzji Prezesa Narodowego Banku Polskiego Nr 1/2011 z dnia 1.04.2011 r. oraz świadczy usługi płatnicze w charakterze krajowej instytucji płatniczej na podstawie decyzji Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 10.06.2014 r., wpisanej do rejestru usług płatniczych wraz z DialCom24 Sp. z o.o - Agentem Płatniczym - pod numerem IP24/2014 (dostępnym na https://erup.knf.gov.pl/View/). Działalność PayPro S.A. jako Krajowej Instytucji Płatniczej podlega nadzorowi Urzędowi Komisji Nadzoru Finansowego.
- Ceny podane przy każdym bilecie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są cenami brutto zawierającymi należne podatki (w tym podatek od towarów i usług - VAT) oraz są wiążące w chwili składania zamówienia przez Kupującego.
§ 2. Ogólne zasady składania zamówienia online
- Zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Teatrem następuje za pośrednictwem strony internetowej Teatru www.teatr-zydowski.art.pl i wymaga spełnienia następujących warunków:
- wyboru konkretnego wydarzenia,
- wyboru miejsc/a-zamawianych biletów, wyboru/określenia ich wariantu cenowego, jeżeli istnieje taka możliwość,
- podania danych Kupującego: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania,
- adresu e-mail, numeru telefonu,
- zapoznania się i zaakceptowania warunków niniejszego Regulaminu,
- złożenia przez Kupującego zamówienia online,
- dokonania przez Kupującego zapłaty za zamówienie drogą elektroniczną, przy użyciu karty płatniczej lub przelewu elektronicznego,
- otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
- Teatr umożliwia zapisanie przez Klienta Regulaminu na trwałym nośniku danych.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych w formularzu zamówienia online bądź niezapoznania się z niniejszym Regulaminem.
- Anulowanie bądź modyfikacja zamówienia online jest możliwa jedynie przed zatwierdzeniem płatności.
- Zamówienie uważa się za złożone z chwilą odnotowania przez Teatr potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Kupującego.
- Brak potwierdzenia przez bank Kupującego zapłaty za zamówienie w ciągu 30 minut od wysłania zamówienia online powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
- W przypadku automatycznego anulowania zamówienie online środki pobrane z konta bankowego Kupującego pozostają u operatora systemu płatniczego firmę DialCom24 Sp. z o.o. (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15), właściciela portalu Przelewy24, z którym należy się wówczas bezpośrednio kontaktować drogą mailową: info@bilety24.pl, serwis@przelewy24.pl lub telefonicznie (tel. 48 61 642 93 44), wówczas operator systemu płatniczego poinformuje Kupującego droga mailową o sposobie dalszego postępowania. Środki pieniężne pozostające u operatora systemu płatniczego mogą zostać zwrócone na konto bankowe Kupującego lub mogą być wykorzystane przy składaniu kolejnego zamówienia online na stronie Teatru.
- Teatr nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki nieprawidłowego funkcjonowania systemu płatniczego Przelewy24 oraz za działania lub zaniechania DialCom24 Sp. z o.o.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, sprzedaż objęta Regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
- Teatr może wystawić fakturę VAT na życzenie Kupującego, wyłącznie z danymi Kupującego podanymi przy zakupie biletu. Kupujący zgłasza chęć otrzymania faktury VAT drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość email na adres: kasa@teatr-zydowski.art.pl lub bow@teatr-zydowski.art.pl. Faktura VAT wysłana jest w formie pliku PDF.
§ 3. Szczegółowe zasady sprzedaży online biletów
- Sprzedaż online biletów na określone wydarzenie kończy się na 2 godziny przed jego rozpoczęciem. W przypadku wybranych wydarzeń Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży online biletów.
- Obsługą sprzedaży biletów online ze strony Teatru zajmuje się „SoftCOM”, którego właścicielem jest firma: SoftCOM Spółka jawna Piotr Szuba, Tomasz Wierzbowski z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Buforowej 115, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Rejestrze Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000139266, NIP: 895-17-81-314, REGON: 932843464
- W systemie sprzedaży online można kupić bilety w cenach nominalnych wskazanych w panelu zakupu online.
- Teatr zastrzega sobie prawo do udostępnienia do sprzedaży online biletów ulgowych tylko na wybrane wydarzenia.
- Teatr zastrzega sobie prawo do sprzedaży biletów na wybrane wydarzenia w ramach specjalnych promocji cenowych, ustalanych indywidualnie.
- Kupujący posiadający bilety ulgowe zobowiązani są przy wejściu na wydarzenie do okazania aktualnego dokumentu uprawniającego do zniżki. W przypadku braku dokumentu bilet ulgowy traci swoją ważność bez możliwości uczestniczenia w wydarzeniu i możliwości zwrotu biletu. W takim przypadku Teatr oferuje możliwość uczestniczenia w wydarzeniu jedynie po uiszczeniu dopłaty do pełnej ceny biletu w kasie Teatru przed wydarzeniem. Ewentualne ryzyko związane ze spóźnieniem oraz wszelkie inne niedogodności wynikające z nieokazania dokumentu obciążają Widza.
- System sprzedaży online umożliwia jednorazowo zakup nie więcej niż 10 biletów na dane wydarzenie. Teatr zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości biletów dostępnych przy jednorazowym zakupie w przypadku niektórych wydarzeń.
- Po dokonaniu płatności online, na wskazany przez Kupującego adres e-mail zostaje przesłane potwierdzenie realizacji transakcji zakupu biletu online wraz z biletem, zapisanym w formie pliku PDF. Bilet należy wydrukować oraz zapisać na trwałym nośniku danych. Do wydruku biletu domowego należy używać białego papieru w formacie A4, tak aby wydrukowane kody były dobrze widoczne.
- Bilet może być okazany na wyświetlaczu urządzenia mobilnego, z którego jest możliwość odczytania kodu 2D za pomocą skanera do kontroli biletów. Urządzenie mobilne może wymagać dostępu do Internetu, za którego koszt połączenia ponosi Kupujący zgodnie z taryfą Jego operatora.
- Kupujący jest zobowiązany do okazania biletu w momencie wejścia na wydarzenie.
- Kupujący nie może zamazywać lub trwale usuwać żadnych danych biletu. W przypadku wykrycia takich działań bilet traci ważność, bez prawa do zwrotu jego wartości.
- Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu na wydarzenie w przypadku, gdy bilet jest przerobiony lub podrobiony, zniszczony lub nieczytelny a weryfikacja kodu jest niemożliwa lub gdy kod biletu został już użyty.
- Bilet podlega weryfikacji w momencie wejścia na wydarzenie, nie ma możliwości ponownego wykorzystania biletu.
- Kupujący jest zobowiązany do nieudostępniania biletu osobom trzecim.
- Osoby spóźnione mogą wejść na widownię dopiero podczas przerwy w wydarzeniu, jeżeli została ona przewidziana.
- Zwrot niewykorzystanych biletów na wydarzenie, które się już odbyło lub rozpoczęło, nie jest możliwy.
- Teatr udostępnia widzom miejsca zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, stosując ewentualne ograniczenia w zakresie prowadzenia działalności twórczej związanej z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
- W związku z ograniczeniami, o jakich mowa w ust. 17, Teatr czasowo lub na stałe może wprowadzić dodatkowy rodzaj biletu - „bilet z certyfikatem COVID”.
- W przypadku zakupu biletu, o którym mowa w ust. 18, widz może wziąć udział w Wydarzeniu pod warunkiem okazania pracownikowi obsługi widzów przy wejściu do Teatru biletu wraz z unijnym cyfrowym zaświadczeniem COVID lub zaświadczeniem o szczepieniu, o wyniku testu i o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19 uznawanym za równoważne z zaświadczeniami wydawanymi zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/953 z dnia 14 czerwca 2021 r. w sprawie ram wydawania, weryfikowania i uznawania interoperacyjnych zaświadczeń o szczepieniu, o wyniku testu i o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19 (unijne cyfrowe zaświadczenie COVID) w celu ułatwienia swobodnego przemieszczania się̨ w czasie pandemii COVID-19.
- Nieokazanie co najmniej jednego z zaświadczeń, o których mowa w ust. 19 skutkuje odmową wstępu na Wydarzenie. W takim przypadku nie przysługuje zwrot środków za bilet.
§ 4. Odstąpienie od umowy
Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; tym samym prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży biletu zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu Kupującemu nie przysługuje.
§ 5. Zwrot biletów na wydarzenia
- Bilety zakupione online można zwracać do 7 dni przed datą wydarzenia.
- Zwrot płatności za bilety nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania przez Teatr zgłoszenia o chęci dokonania zwrotu biletu, przelewem na rachunek bankowy Kupującego wskazany przez Kupującego
- W celu uzyskania zwrotu kupujący jest zobowiązany zgłosić chęć dokonania zwrotu do kas Teatru kasa@teatr-zydowski.art.pl lub Biura Organizacji Widowni, bow@teatr-zydowski.art.pl oraz postępować zgodnie z instrukcjami jej pracowników.
- W przypadku odwołanego wydarzenia Teatr przyjmuje zwroty biletów w nieprzekraczalnym terminie 2 miesięcy od daty planowanego wydarzenia, jednak nie później niż do końca trwającego sezonu artystycznego, czyli do dnia 30 czerwca roku kończącego dany sezon.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych dla dokonania zwrotu biletu.
- Teatr nie prowadzi wymiany biletów.
§ 6. Reklamacje
- Reklamacje sprzedaży online biletów na wydarzenia oraz dotyczące funkcjonowania strony internetowej www.teatr-zydowski.art.pl wymagają zgłoszenia reklamacji na adres e-mail: bow@teatr-zydowski.art.pl. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane teleadresowe Kupującego, oraz opis przyczyny reklamacji.
- Teatr rozpatrzy reklamację oraz poinformuje Kupującego o swojej decyzji w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Teatr powiadomi Kupującego o wyniku rozpatrzenia reklamacji drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany przez Kupującego w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Reklamacje sprzedaży online biletów na wydarzenia oraz dotyczące płatności elektronicznych wymagają zgłoszenia do operatora Przelewy24, mail: serwis@przelewy24.pl lub telefonicznie (tel. 48 61 642 93 44).
- Reklamacje dostarczenia biletów domowych wymagają zgłoszenia do operatora sprzedaży biletów do operatora Bilety24 telefonicznie pod numerem telefonu: 61 642 92 36 wew. 1 lub emailem na adres: info@bilety24.pl
§ 7. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), administrator danych osobowych informuje, że:
- Administratorem danych osobowych jest Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich Centrum Kultury Jidysz z siedzibą przy ul. Senatorskiej 35, 00-099 Warszawa.
- Kontakt w sprawie przetwarzania danych osobowych:
- pisemnie, na adres: Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich Centrum Kultury Jidysz, ul. Senatorska 35, 00-099 Warszawa,
- mailowo, na adres iod@teatr-zydowski.art.pl
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rezerwacji i sprzedaży biletów, na podstawie umowy zawartej z Kupującym, a także w związku z obowiązującymi przepisami prawa oraz w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
- Dane osobowe będą przechowywane do momentu wygaśnięcia obowiązku ich przechowywania, zgodnie z przepisami dotyczącymi przechowywania dokumentów księgowych oraz przepisami dotyczącymi archiwizacji, lub do momentu przedawnienia roszczeń przysługujących z tytułu umowy.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem, (np. w związku z obsługą systemów informatycznych, kanałów sprzedaży lub świadczące usługi księgowe), na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych jego dotyczących oraz otrzymania ich kopii, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia, a także do usunięcia jeśli są zbędne do realizacji celu którego dotyczą a obowiązek ich przetwarzania nie wynika z odrębnych przepisów. Kupującemu przysługuje także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych, jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy.